Blog

4 sposoby, by uznano Cię za branżowego eksperta

Nadchodzi era ekspertów. Dlaczego? Ponieważ w czasach informacyjnej sieczki, dominacji mediów społecznościowych, miliardów danych na sekundę nawet świeżo upieczony biznesmen, naukowiec, artysta może stać się najbardziej widocznym przedstawicielem swojej branży. Jest tylko jeden problem: popularność to nie to samo, co autorytet.

Autorytet mają prawdziwi eksperci. Fachowcy niezawodni, solidni, z ogromną wiedzą i doświadczenie. Wierzymy im, słuchamy im, idziemy wytyczoną przez nich ścieżką. Jak jednak zbudować swój autorytet? Nie jest to łatwe, nawet jeśli posiadasz wszelkie przymioty prawdziwego eksperta. Istnieje jednak kilka sposobów na wykreowanie czy też umocnienie swojego wizerunku jako prawdziwego, branżowego eksperta. Oto cztery przykłady.

1. Dziel się wiedzą za darmo

Każdy szuka rzeczy wartościowych, a nie byle jakich. Jeżeli chcesz się wyróżnić spośród setek tysięcy ekspertów, musisz dać ludziom coś, co pomoże im odnieść sukces. Podstawa to dzielenie się wartościową treścią. Tworząc treści, niezależnie od tego, czy jest to artykuł na blogu, film szkoleniowy czy zwykła wiadomość e-mail, musisz poważnie zgłębić temat. Nie możesz ślizgać się po powierzchni, oferujac jedynie ogólniki. Jednym z najprostszych sposobów na przekształcenie fanów w „kupujących” (nieważne, czy jest to towar, usługa, treść, przedmiot materialny czy niematerialny) jest zapewnienie im czegoś, co da im w krótkim czasie – najlepiej od razu – pożądany rezultat. Dając za darmo coś, co jest naprawdę wartościowe przekonujesz swoich odbiorców, że już rzeczy płatne, noooo – to musi już być prawdziwa rewelacja w rewelacyjnej cenie!

2. Wiedz, do kogo mówisz i mów jego językiem

W każdej biznesowej rozmowie biorą udział dwie osoby – jedna coś sprzedaje (Ty), druga coś kupuje (Klient). Klient musi wiedzieć, o czym mówisz i rozumieć język, jakim do niego przemawiasz. Ty z kolei musisz przemawiać JEGO językiem, trafiać w jego zapotrzebowania, emocje. Kiedy potencjalni klienci mają podjąć decyzję o zakupie, szukają najprostszego, najwygodniejszego i najbardziej skutecznego rozwiązania. Twoim zadaniem jest wiedzieć, co nimi kieruje i zachęcić do tego, by nawiązali współpracę właśnie z Tobą.

3. Zaoferuj to, czego nie oferują inni

Czasami świetną metodą jest obserwowanie konkurencji i robienie dokładnie… na odwrót. Musisz myśleć strategicznie, aby móc zaoferować coś, co nie znajduje się w ofercie konkurenta. W ten sposób dajesz Klientom dodatkową, brakującą opcję. Jednocześnie pozycjonujesz się jako osoba działająca poza schematami, oferująca nowoczesne, nieszablonowe rozwiązania.

4. Obracaj się wśród ekspertów

Zapewne znasz to stare powiedzenie: „z kim przestajesz, takim się stajesz”. To prawda i to działa! Jeżeli obracasz się wśród ekspertów, ludzi wpływowych, inteligentnych, sam chcesz takim być i robisz wszystko, by do tego doszło. Po prostu ludzie ci „ciągną” Cię w górę – motywują, inspirują. Przeprowadź research, by dowiedzieć  się, kto jest wpływowym ekspertem w Twojej branży i nawiąż kontakt z takimi ludźmi (świetnie sprawdza się w tym przypadku LinkedIn). Szukaj tych, o których się stale mówi onlife i offline. Tych, którzy mają dobrą opinię, reputację. Zasubskrybuj ich listę mailingową, zobacz co udostępniają swoim odbiorcom. Obserwuj ich w mediach społecznościowych, angażuj się w to, co publikują (komentarze, dyskusje!).

oprac. na podst. Entrepreneur Europe, Obraz Gerd Altmann z Pixabay

Podziel się!