Blog

50 procent małych przedsiębiorstw nie ma w ogóle planu marketingowego!

50 procent małych i średnich przedsiębiorstw nie ma w ogóle żadnego planu marketingowego na 2019 rok. Przynajmniej w USA, gdzie przeprowadzono ankietę na ten temat wśród 350 właścicieli przedsiębiorstw z sektora SMB.

Eksperci z Outbound Engine pytali właścicieli firm między innymi o prognozy wzrostu, rentowności, stres, przeszkody w osiągnięciu celów biznesowych, a także najbardziej efektywne techniki marketingowe.

Oto kilka najważniejszych wniosków płynących z ankiety.

Właściciele małych firm są przepracowani, zestresowani, żyjący w pułapce czasu przy ograniczonych budżetach. 62% respondentów uważa, że poziom stresy wzrósł w porównaniu do początków ich kariery biznesowej. Jeszcze tragiczniej wygląda sytuacja marketingowa.

  • 25% ankietowanych nie wie nawet, jaki ma plan rozwoju na 2019 rok.
  • 55% właścicieli firm z sektora SMB wydaje mniej niż 5% rocznych zysków na marketing.
  • Ponad 58% szefów poświęca marketingowi maksymalnie do 5 godzin tygodniowo.
  • 86% respondentów woli poświęcić ten czas na inne aktywności.

Co gorsza, większość z ankietowanych nie zamierza ani zwiększyć nakładów finansowych na marketing, ani też poświęcić tematowi więcej czasu!

Tymczasem zebrane dane dowodzą, że wystarczy zaledwie 5 procentowy wzrost nakładów na marketing, by uzyskać zauważalne efekty wzrostu rentowności przedsiębiorstwa!

Patrząc na wyniki badań, sytuacja ta chyba bardzo przypomina i nasz rodzimy rynek, prawda? Zapraszam do komentowania na na fanpejdżu Andre Fashion na FB.

Pełną treść raportu znajdziecie tutaj (PDF).

marketing

źródło: Search Engine Journal, Photo by rawpixel.com from Pexels

Podziel się!