Social media

8 porad, jak trafić do nastolatków w mediach społecznościowych

Nastolatki spędzają dziewięć godzin dziennie w mediach społecznościowych. Nastolatki to, brzydko mówiąc, rynek wart w samych tylko Stanach Zjednoczonych ponad 4 miliardy dolarów. Prawda, że to piękny kawałek tortu, nie do pogardzenia dla każdego marketingowca? Gdzie ich jednak znaleźć i jak do nich dotrzeć? Oto kilka porad, które ułatwią Ci marketing wśród nastolatków!



1. Gdzie ich znaleźć.

Nie wszystkie platformy społecznościowe są identyczne. Co prawda, popularna opinia głosi, że wszyscy są na Facebooku, ale też badania dowodzą, że nastolatki uciekają z tej sieci. Przerzucają się na bardziej błyskawiczne, bardziej obrazkowe media, jak Snapchat czy Instagram. Jeżeli planujesz szeroką kampanię marketingową – pozostań przy Facebooku. Jeżeli ważne są dla Ciebie dane demograficzne, lokalizacja – szukaj właściwych odbiorców na Snapchacie i Instagramie.
2. Spersonalizowane, krótkie treści.
Spersonalizowane, krótkie treści to klucz do sukcesu, jeżeli chodzi o dotarcie do nastolatków. Po pierwsze, lubią, kiedy zwracasz się bezpośrednio do nich, a nie do tłumu. Po drugie – nie potrafią zbyt długo utrzymać skupienia. Badania dowodzą, że dorośli skupiają się na treści około 8 sekund. Nastolatki – jeszcze krócej. Dlatego serwuj im krótkie treści, a jeśli już musisz opublikować dłuższy tekst, podziel go na czytelne paragrafy. 
3. Bądź na bieżąco.
Bądź na bieżąco, że wszystkim, co interesuje nastolatków. Z trendami, stylem życia, ale także z nowymi mediami społecznościowymi i nowymi funkcjami, które się w nich pojawiają. Co mówią Ci takie nazwy, jak Music.ly, Periscope, Instagram Stories czy Snapchat Spectacles? To nowe kanały, na które „siedzą” nastolatki. To nowa szansa dla Twojej marki.  
4. Spraw, by Twoje treści były warte udostępniania.
Dorośli i nastolatki korzystają z mediów społecznościowych w rózny sposób. Nastolatki rzadziej śledzą profile firmowe marek, używają sieci bardziej do komunikacji, ale i dzielenia się interesującymi treściami z przyjaciółmi. Dlatego tak ważne jest tworzenie wartościowych, unikatowych treści. Takich, którymi nastolatek chętnie podzieli się z kolegą. 
5. Cierpliwość i elastyczność.
Nastolatki są zmienne, kapryśne. Często zmieniają się ich upodobania i sposób postrzegania świata, a zatem i treści w mediach społecznościowych. Potrzeba Ci zatem czasu, cierpliwości i elastyczności, by zmieniać się wraz z nimi. Jedna, z góry ustalona strategia nie zadziała. Nie zdobędziesz także ich serc od razu. Potrzebna jest długofalowa, wytrwała kampania, płynnie zmieniająca się w zależności od tego, jak zmieniają się mody,trendy i nastroje wśród nastolatków.
6. Nie sprzedawaj.
Media społecznościowe to nie platforma handlowa. Przynajmniej nie dla nastolatków. Taki przekaz uznany zostanie za nachalny, przeszkadzający, a najlepszym wypadku – nudny. Cały problem w tym, by wejść z nastolatkami we wzajemne relacje, a nie sprzedawać im produktów, usług czy treści. 
7. Bądź autentyczny.
Wiesz czemu reality show są tak popularne wśród nastolatków? Odpowiedź jest jedna – storytelling. Opowiadają autentyczną historię. Ty też musisz tak postępować. Nie sprzedawać treści marketingowe, ale opowiedzieć historię firmy. Pokazać, co dzieje się za kulisami. Odsłonić tzw. „ludzką twarz” marki. Nastolatki natychmiast wyczuwają fałsz, więc nie staraj się być na siłę „cool”. Bądź po prostu sobą. 
8. Angażuj się.
Komentarze, retweety, wzmianki – oto czym żyją nastolatki w sieciach społecznościowych. Ty też tak musisz zacząć egzystować. Najlepszy nawet content przepadnie, jeśli nie wywoła dyskusji. Angażuj się w już istniejące dyskusje, odpowiadaj na komentarze, ale i inicjuj własne – zadawaj odpowiednie pytania, czasami prowokuj. Wywołasz ich do odpowiedzi. 
Podziel się!