Social media

Jak wykorzystać media społecznościowe w marketingu modowym

Media społecznościowe to nie tylko platformy, na których po prostu trzeba być – bo jeśli Cię tam nie ma to znaczy, że nie istniejesz, ale, przede wszystkim, znakomite narzędzie marketingowe. Możesz ich użyć dla zbudowania lub ugruntowania swojej pozycji, do pozyskiwania nowych i przywiązania obecnych Klientów, zebrania wartościowych opinii, tworzenia systemu rekomendacji.


Recenzje, opinie, rekomendacje


Każda opinia jest cenna (pod warunkiem, że poddamy ją odpowiedniej analizie), a już opinia czy rekomendacja zadowolonego Klienta jest bezcenna. Wiadomo, że dzisiaj nie ufamy już reklamom, nie ufamy opisom producenta, ufamy rekomendacjom znajomych. Nawet tych wirtualnych, znajomych z mediów społecznościowych. Publikując recenzje, opinie i rekomendacje na swoim profilu nie tylko budujesz swoja markę, ale trafiasz wprost w potrzeby potencjalnych konsumentów! Za pomocą specjalnych wtyczek takie opinie możesz publikować również bezpośrednio na stronie produktowej swojego sklepu online. To znakomity sposób na publikację treści generowanych przez Użytkowników, które dodatkowo zwiększają wiarygodność Twojej marki.
Na co warto zwrócić uwagę. Pozytywne opinie są oczywiście bardzo miłe, ale jeszcze lepsze są opinie czy recenzje konkretne. Dla przykładu, zapytaj o rozmiarówkę, czy odpowiada normom i konkretnym osobom, o wygodę, komfort noszenia czy sposoby pielęgnacji, np. obuwia. Otrzymasz w ten sposób wiele cennych wskazówek, które pozwolą na rozwój czy doskonalenie Twojej marki.
Ciekawym pomysłem może być też stworzenie osobnej kategorii w Twoim sklepie online, opartej właśnie na rekomendacjach Internautów, np. „Najlepiej oceniane na Facebooku”.

Influencerzy i Eksperci


Przechodzimy na wyższy poziom wtajemniczenia, że tak powiem. Wiadomo, że w sieci funkcjonują tzw. influencerzy, liderzy opinii, osoby mające wpływ na zachowania, w tym np. decyzje zakupowe, innych użytkowników internetu. Nie wspominając już o prawdziwych ekspertach w danej dziedzinie. Mogą to być projektanci mody, magazyny modowe, blogerki i blogerzy modowi, instagramerzy, youtuberzy, modelki, celebryci. Powiedzmy sobie szczerze: na ich opinii – pozytywnej oczywiście – powinno Ci zależeć najbardziej. To oni bowiem kreują trendy i… napędzają Klientów do sklepów.
Przyznasz, że wrażenie robi zamieszczony na stronie głównej cytat, w którym jakaś znana, lubiana i popularna gwiazda rekomenduje Twój produkt.
Jeżeli jeszcze nie doczekałeś się takich pozytywnych opinii w sposób organiczny, możesz pokusić się o przygotowanie i realizację kampanii z udziałem influencerów i mikroinfluencerów. O takiej współpracy szerzej napiszę w jednym z najbliższych postów. Na celebrytów mniejsze marki, stawiające dopiero pierwsze kroki w biznesie modowym, raczej nie powinny się nastawiać. To jednak sporo kosztuje.

Psychologia tłumu


W marketingu modowym idealnie sprawdzają się takie serwisy społecznościowe, jak Facebook, Instagram, Pinterest. Szczęśliwym trafem należą one zarazem do największych i najpopularniejszych platformy social media. Wbrew pozorom, w tym przypadku ilość się liczy. Możemy nie lubić tłumu na ulicy czy we własnym domu, ale już w mediach społecznościowych tłum jest boski. Bo jeśli, dla przykładu, 100 tysięcy osób lubi Twój profil na Facebooku, to czyż 100 tysięcy może się mylić? Tak działa psychologia tłum. Jeżeli moja rodzina, mój sąsiad, mój przyjaciel lubi firmę XYZ, to znaczy, że warto. A jeśli warto, to i ja polubię. .
Duże liczby – fanów, followersów – wpływają też na wiarygodność marki, dowodzą, że prowadzisz legalny biznes, rozpoznawalny, oferujący produkty wysokiej jakości (któż bowiem polajkuje wytwórcę rozpadających się po tygodniu butów?).

Podsumowanie

Opisane wyżej środki, możliwości najlepiej przetestować na żywym organizmie. Możesz stosować je wszystkie jednocześnie, na wszystkich profilach, możesz wybiórczo. Po prostu na początek przetestuj, co najlepiej sprawdza się w przypadku twojej branży, marki, produktu, targetu. Nie musisz być wszędzie i robić wszystkiego. Wystarczy, że będziesz tam, gdzie są Twoi – potencjalni – Klienci i będziesz robił to, co trzeba, w najlepszy sposób.

Podziel się!