Social media

Social Media Marketing 2020! Co musisz wiedzieć?

Social Media Marketing 2020 roku nadchodzi! Jakie trendy będą królowały w marketingu w sieciach społecznościowych? Na co musisz zwrócić uwagę? Na jakie zmiany musisz się przygotować? Postarajmy się nieco wyprzedzić trendy.

Ponad 2,4 miliarda aktywnych użytkowników samej tylko platformy Facebook. A gdzie użytkownicy pozostałych serwisów, nie mniej popularnych, jak Instagram, Twitter, Pinterest, Tik Tok, Snapchat? Gdzie użytkownicy mniej może popularnych, niszowych mediów społecznościowych, jak chociażby Vero? Tych liczb nie możesz lekceważyć, bo to Twoi potencjalni klienci, konsumenci, odbiorcy.

Oni się zmieniają, zmieniają się media społecznościowe, zmieniają się sposoby dotarcia do nich ze swoją historią. Oto 9 najważniejszych trendów z rosnącym znaczeniem dla social media marketingu.

Social Media Marketing 2020

najważniejsze trendy

1. VR oraz AR

Myśląc o mediach społecznościowych zapewne nie od razu myślisz o wirtualnej rzeczywistości (VR) i rzeczywistości rozszerzonej (AR). To się zmieni w 2020 roku. Pierwszą platformą, która już korzysta z AR jest Snapchat. Dzięki tej usłudze użytkownicy mogą sprawdzić, jak wygląda „na nich” przedmiot, który zamierzają kupić. W ten sposób mogą na przykład wirtualnie przymierzyć okulary czy nowy garnitur.

2. Wideo społecznościowe

Przewiń w dół oś czasu Facebook’a. Gwarantuję, że już po kilku sekundach zostaniesz zasypany filmikami. Już teraz szybko stają się numerem jeden wśród treści, które ludzie konsumują w mediach społecznościowych. Nie możesz zostać w tyle – wdrażaj wideo do swoich strategii marketingowych już dziś!

Pamiętaj, że filmy w social media powinny być krótkie. W mediach społecznościowych mamy zbyt wiele treści, by je wszystko przetrwawić. Im krótsze filmy, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy obejrzą je do końca.

3. Social Media w obsłudze Klienta

Wiele firm już teraz przenosi obsługę klienta do mediów społecznościowych. Korzystanie z platform takich, jak aplikacja Facebook Messenger do odpowiadania na zapytania i rozwiązywanie problemów klientów staje się normą.

Facebook zdaje sobie sprawę z tego trendu i już wdrożył opcję korzystania z automatycznych odpowiedzi i chatbotów. Narzędzia te ograniczają naszą pracę fizyczną, przekazując większość pracy sztucznej inteligencji (AI).

Nie wkładaj jednak wszystkich jajek do jednego koszyka. Nadal powinieneś mieć tradycyjną obsługę klienta, czy to za pośrednictwem linii telefonicznej, czy systemu czatu na swojej stronie internetowej.

4. Wzrost znaczenia Influencer’ów

Czy wiesz, że 40% osób kupuje produkt po tym, jak ich ulubiony influencer polecił go na swoim kanale? Jest to jeden z powodów wzrostu popularności sponsoringu na platformach takich jak YouTube czy Instagram. Ludzie wolą kupować produkty, jeśli zobaczą je w akcji.

Twoje reklamy wideo mogą być piękne, wzruszające, ale zawsze pozostanie w ludziach przekonanie, że to po prostu reklamy. Z kolei konsumenci mają wrażenie, że osoby wpływowe prezentują produkty takimi, jakie są naprawdę, bez nadmiernego stylizowania rzeczywistości. Tym samym bardziej wierzą w tego rodzaju treści.

5. Posty sprzedażowe

One-stop shopping to przyszłość mediów społecznościowych. Nie zmuszaj ludzi do odwiedzania Twojej witryny za pośrednictwem portali społecznościowych. Pozwól im robić zakupy bezpośrednio za pośrednictwem postów sprzedażowych.

Istnieją wtyczki, które już oferują tę funkcję. Dodaj post ze zdjęciem swojego produktu na Instagrama i pozwól ludziom kliknąć w ten post i kupić produkt bez opuszczania Instagrama!

Przede wszystkim, jest to wygodne, gdyż znacznie zmniejsza liczbę kroków, które należy wykonać, by dojść do celu.

6. Treści interaktywne

Jeśli chodzi o treści interaktywne, to w mediach społecznościowych królują Facebook i Pinterest. Trend ten będzie się nasilał jeszcze bardziej w 2020 roku. Odbiorcy nie chcą już treści (reklam) pasywnych. Pozwól im wziąć udział w ich tworzeniu i reagowaniu na nie.

Jakiego rodzaju interaktywne treści możesz wypróbować?

Zacznij od podstaw. Przedstawiaj ankiety i przeprowadzaj relacje wideo na żywo z Facebooka, poprowadź sesje pytań i odpowiedzi. Mogą one Ci pomóc zbudować lepsze relacje z klientami.

Organizuj konkursy na Instagramie lub Pinterest. Podkreślaj treści generowane przez odbiorców, aby jeszcze bardziej wzbudzić zainteresowanie i pozyskać nowych uczestników. Jeśli Ci się powiedzie, Twoja kampania w mediach społecznościowych może stać się wiralowa.

7. Chatboty

Sztuczna inteligencja (AI) i media społecznościowe to zgrana para. Wspomniałem już o chatbotach powyżej, ale trzeba podkreślić, że są one jednym z najważniejszych trendów w 2020 roku.

Chatboty automatyzują większość pracy ręcznej. Nie potrzebujesz już kilkunastu osób odpowiadających na wiadomości w Messengerze lub Instagramie. Pozwól AI się z tym uporać.

Oczywiście, nie możesz pozostawić sztucznej inteligencji samej sobie. Musisz nad nią zapanować. Upewnij się, że przewidziałeś najczęstsze pytania i zaprogramuj prawidłowe odpowiedzi na te pytania. Im chatbot będzie mądrzejszy, tym użytkownicy będą szczęśliwsi.

8. Przejdź na inne platformy

Facebook wciąż jest niekwestionowanym królem mediów społecznościowych, ale depcze mu po piętach wiele nowych platform. Tik-Tok, Snapchat i Pinterest szybko zyskują popularność. YouTube, będąc przede wszystkim platformą wideo, jest także platformą social media, na tyle ważną, że nie możesz go ignorować.

Nie jesteś pewien, która z tych platform pasuje do Twojej marki, planowanej kampanii? Nie działaj na ślepo. Przygotuj i dopasuj odpowiednią strategię do odpowiedniej platformy.

9. Tymczasowe treści

Czy chcesz, aby konsumenci w mediach społecznościowych mieli poczucie czegoś wyjątkowego? Że to okazja jedna na milion i na dodatek dostępna wyłącznie tu i teraz? To zmusz ich do kompulsywnego kupowania, akcji typu „kup teraz, pomyślisz o tym później”. Będą chcieli kupić, zasubskrybować lub skomentować, zanim upłynie podany termin.

Możesz to osiągnąć za pomocą treści tymczasowych. Idealnym narzędziem do tego celu są relacje na Facebooku czy stories na Instagramie. „Żyją” tylko 24 godziny, więc możesz reklamować tam ograniczone czasowo promocje i rabaty.

Wkrocz w Social Media Marketing 2020 już dziś!

Marketing w mediach społecznościowych nigdy nie jest wartością stałą. Social media się rozwijają i ewoluują, podobnie jak Twoje strategie. Przyszłość mediów społecznościowych obejmuje wiele „żywych” trendów, a te 9 przedstawionych powyżej, to zaledwie najważniejsze. Ale też takie, z których musisz korzystać już teraz!

A czy Ty już wdrożyłeś któreś z tych rozwiązań? Podziel się swoimi uwagami na naszym fanpejdżu Andre Fashion na FB – będę wdzięczny nie tylko ja, ale i zapewne inni użytkownicy mediów społecznościowych.

Zobacz więcej na temat social media

oprac. na podst.: socialmediaexplorer

Podziel się!