Social media

TOP 3 – narzędzia marketingowe, dzięki którym Twój kanał na YouTube wzniesie się na sam szczyt

Jeżeli jeszcze nie korzystasz z YouTube do promocji swojej firmy, bloga czy po prostu swojej osoby (jako marki osobistej), powinieneś zacząć czym prędzej. YouTube to jedna z największych i najpopularniejszych stron na świecie, która daje wręcz nieskończone możliwości dotarcia do określonej grupy odbiorców (klientów!) z dopasowanym do nich przesłaniem. 

Walka o pozycje w samym TOP na Youtube nie jest jednak łatwa. Bez wątpienia jednak pomogą Wam w tym przedstawione poniżej narzędzia ułatwiające i usprawniające pracę nad własnym kanałem.

W skrócie: najważniejsze powody, dla których warto, a wręcz należy korzystać z YouTube w celach marketingowych:
  • YouTube jest – zaraz po Google – najpopularniejszą stroną na świecie. Wedle danych z maja 2018 notował ponad 8 miliardów zarejestrowanych użytkowników miesięcznie!
  • W USA około 95-96% użytkowników Internetów w wieku 18 do 34 lat korzysta regularnie z platformy YouTube.
  • Większość użytkowników częściej ogląda wideo na YouTube, niż w jakiejkolwiek stacji telewizyjnej.
  • Większość z nich korzysta przy tym z urządzeń mobilnych.
  • Platforma obecna jest w 88 krajach, w 76 językach.
Ogromna popularność to zarazem ogromna konkurencja. Co zrobić, by Twój kanał na YouTube wyróżniał się z tłumu i przyciągał uwagę tych, na których najbardziej Ci zależy? Podejść do jego prowadzenia z głową i w sposób strategiczny. Oto TOP 4 – narzędzia marketingowe, dzięki którym Twój kanał na YouTube wzniesie się na sam szczyt.

Do zarządzania kanałem: Agorapulse

W miarę, jak rośnie Twój kanał, w miarę przybywania na nim filmików, użytkowników i ich komentarzy coraz trudniejsze jest sprawne nim zarządzanie.

Z pomocą przychodzi tutaj Agorapulse, narzędzie umożliwiające zarządzanie największymi platformami społecznościowymi (m.in. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn), w tym oczywiście i kanałem na YouTube.

Najważniejsze funkcje: skupienie wszelkich możliwych akcji w jednym miejscu, możliwość odpowiadania masowo na komentarze bezpośrednio z poziomu platformy, zaangażowanie użytkowników, monitorowanie konkurencji, istnienie wersji mobilne, intuicyjna obsługa, publikacja zaplanowanych wpisów, narzędzia analityczne. Jedyną wadą może być tak naprawdę cena.

Do optymalizacji wideo: TubeBuddy

YouTube to nie tylko platforma udostępniająca wideo, ale i rzecz jasna rozbudowana wyszukiwarka tychże. Jak dać się znaleźć w powodzi filmików, które milionami co chwila wgrywane są na platformę? Podobnie, jak w przypadku „zwykłych” stron internetowych, należy je zoptymalizować pod kątem wyszukiwarki.
Co wpływa na ranking, pozycję naszego wideo:
  • Ogólna liczba subskrybentów
  • Liczba nowych subskrybentów, którzy pojawili się po odtworzeniu danego wideo
  • Słowa kluczowe, tagi, których użyliśmy przy opisywaniu wideo
  • Czas spędzony na oglądaniu wideo
  • Zaangażowanie użytkowników: lajki i anty-lajki, komentarze i udostępnienia
TubeBuddy to prawdziwy kombajn do optymalizacji, który zawiera ok. 15 różnych narzędzi SEO specjalnie przeznaczonych dla youtuberów!

Mamy tu zaawansowane narzędzia analityczne, narzędzie, które przypomni nam o dodaniu tagów, wyborze odpowiedniej miniatury i innych elementach niezbędnych do prawidłowego wyszukania filmu (Launch Pad), monitowanie własnych filmów oraz statusu konkurencji (powiadomienia Brand Alerts), monitorowanie pozycjonowania na konkretne frazy, tworzenie raportów, które można łatwo wyeksportować do pliku, skracacz odnośników i wiele innych.

tubebuddy

 

Do upiększania kanału: Crello

Znacie popularną platformę graficzną Canva? Jeśli tak, to szybko odnajdziecie się również i polubicie Crello. Upiększanie naszego kanału na YouTube, dodawanie zdjęć w tle, firmową wizualizację, itd. możemy zacząć od zera albo też skorzystać z bogatej bazy szablonów, przeogromnej bazy zdjęć, ikon, miniaturek, itp. (zarówno płatnych, jak i bezpłatnych).

Crello

 

Podsumowanie

Omówione powyżej narzędzia najlepiej zdają egzamin w „pakiecie”. Każde z nich służy bowiem innym celom:
  • Zaangażowanie użytkowników
  • Optymalizacja wideo na potrzeby wyszukiwarek
  • Creating artwork for your channel and videos
  • Analiza trendów, zachowania na stronie i konwersji
Korzystacie już z któregoś z omawianych narzędzi? A może macie własne, ulubione aplikacje? Dajcie znać!

 

na podstawie.: Business2Community
Podziel się!