Social media

W ten sposób tracisz czas w mediach społecznościowych. 2 najczęstsze błędy i jak im zaradzić

Wszyscy czasami tracimy czas. Również spędzając ten czas w mediach społecznościowych. I nie chodzi wyłącznie o to, że są to pożeracze czasu, które odrywają nas od innych, bardziej produktywnych zajęć, ale fakt, że próbujemy w nich i z nimi coś zdziałać, ale zamiast robić to efektywnie… powtórzmy to jeszcze raz… tracimy czas.

Jakie najczęściej popełnimy błędy i jak się ich ustrzec?

Błąd nr 1: Przyłączamy się do każdej sieci społecznościowej, jaką tylko znajdziemy
Na ilu portalach społecznościowych masz swoje konta? Czy aby na pewno potrzebujesz ich wszystkich? Czy też jest to zwykła strata czasu? To błąd większości firm – zakładają profile na wszystkich możliwych platformach społecznościowych, myśląc, że w ten sposób zyskają większą widownię. Są wszędzie, od popularnego Facebooka, poprzez Twittera aż do Snapchata czy Periscope. A to oznacza, że musisz codziennie poświęcić sporo czasu na obsługę tak wielu mediów społecznościowych. Tracisz po prostu czas, jeżeli zajmujesz się platforma, na której nie ma Twoich potencjalnych klientów.
Rozwiązanie:
Jeżeli spędzasz zbyt wiele czasu na zbyt wielu platformach, skoncentruj się tylko na tych, które dają realne efekty (np. wzrost liczby fanów, wzrost ilości wejść na stronę, itp.). Sprawdź, gdzie jest i czym interesuje się Twój target. Pomocne będą różnego rodzaju dane statystyczne, dotyczące m.in. wieku użytkowników, ich upodobań, czy nawet dane dmograficzne. Dla przykładu
  • Facebook i Twitter są najpopularniejsze i nadają się do prowadzenie każdego niemal biznesu. Łatwo i szybko prowadzić profil w tych mediach. Są idealne, jeżeli chodzi o interakcję z użytkownikami.
  • Instagram jest najlepszy, jeżeli chodzi o prowadzenie kampanii wizualnych, dlatego też najlepiej sprawdza się w branży modowej, kulinarnej, lifestyle’owej. 
  • LinkedIn jest najlepszy dla działań typu B2B – business to busines. Nadaje się także do oferowania i poszukiwania pracy, tworzenia stron firmowych, itp. 
  • Pinterest przeznaczony jest dla firm, które publikują regularnie bogaty content wizualny. 
Błąd nr 2: Nie udzielasz się wystarczająco
A to niespodzianka! Jak można być mało społeczny w sieci społecznościowej? Można! Niektóre marki sądzą, że wystarczy założyć profil firmowy, a fani sami zaczną przybiegać. Nic bardziej mylnego. W sieci społecznościowej musisz żyć wraz z siecią. Udzielać się, dzielić doświadczeniem, wchodzić w interakcje, dodawać i odpowiadać na komentarze, angażować użytkowników.
Rozwiązanie:
Wszystko, czego potrzebujesz, to dotrzeć do swoich użytkowników:
  • Zainicjuj dyskusję – idealnym rozwiązaniem jest zadanie pytania w publikowanym poście. Pytanie takie może dotyczyć nie tylko twojej firmy, ale i całej branży czy aktualnych wydarzeń, którymi żyją Twoi odbiorcy. 
  • Zaangażuj się w trwające dyskusje – ciekawe dyskusje dotyczące Twojej branży znajdziesz wyszukując odpowiednie słowa kluczowe. Dołącz do dyskusji i pokaż się w nich, jako prawdziwy ekspert w temacie. 
  • Odpowiadaj – jak najszybciej odpowiadaj na zapytania i komentarze od twoich użytkowników.
  • Zaoferuj wsparcie – jeżeli ktoś z Twoich użytkowników potrzebuje pomocy, niech wie, że może ją znaleźć nie tylko w biurze obsługi klienta, ale i w mediach społecznościowych. 
  • Organizuj konkursy – Konkursy to niezwykle atrakcyjny dla użytkowników sposób na przyciągnięcie ich i przywiązanie do naszej marki.
Podziel się!