Blog

Zwariowane kwietniowe święta i jak wykorzystać ich moc!

Amerykanie to się mają fajnie. Mają nie tylko zwariowane gusta kulinarne, zwariowane rollercoastery, ale też równie zwariowane święta. 

Wbrew pozorom, kwietniowe wariactwo to jednak nie tylko okazja do dobrej zabawy, ale i wspaniała szansa dla wszelkiej maści marketingowców. W mniej lub bardziej subtelny sposób możemy przecież wykorzystać takie święto w content marketingu, w mediach społecznościowych czy najnowszej kampanii reklamowej.

Zwariowane kwietniowe święta w USA

(niektóre znane również w Polsce)

01.04. April Fool’s Day (Prima Aprilis)

Żadna firma nie powinna przegapić takiej okazji! Przez cały dzień robimy żarty, celowow wprowadzamy w błąd, nabieramy kogo się da i ze śmiertelną powagą próbujemy sprawić, by inni uwierzyli w coś nieprawdziwego. Ciepłe, serdeczne wybryki to znakomita okazja do zacieśniania i budowania relacji, zarówno w zespole, jak i pomiędzy marką a klientem.

01.04.  Reading Is Funny Day

Tego samego dnia obchodzone jest również święto Reading Is Funny (Czytanie jest zabawne/fajne). Ideą święta jest chęć pokazania dzieciom, że czytanie jest tak samo zabawne, jak nowoczesne formy rozrywki. Idealna okazja dla firm związanych z księgarstwem lub rynkiem produktów i usług dla dzieci, księgarni, autorów książek dla dzieci, animatorów, itp. Warto w ten dzień zorganizować jakieś specjalne wydarzenie czy sezonową promocję.

02.04 Peanut Butter and Jelly Day

Na pomysł stworzenia kolejnych dwóch świąt mogli wpaść chyba tylko Amerykanie. Narodowy (!) Dzień Masła Orzechowego i Galaretki. Jak dla mnie bomba. Z tego święta cieszą się też zapewne producenci tych specjałów, sklepy spożywcze, kawiarnie i bary. Pomysł na dziś: stwórz specjalne menu tylko na ten jeden, świąteczny dzień i/lub zorganizuja imprezę, która wzmocni więzi z dotychczasowymi odbiorcami, a niewykluczone, że zachęci i tych, dotąd nieprzekonanych do świątecznych słodkości.

04.04 Burrito Day

Kolejne, Narodowe Święto, tym razem Burrito. Kto na tym może zyskać i jak do tego podejść – patrz wyżej na galaretki.

06.04 Pillow Fight Day (Dzień Bitwy na Poduszki)

Szalone święto, co nie znaczy, że musisz w tym dniu witać każdego klienta ciosem poduszką w głowę. Wysil wyobraźnię i kreatywność, i wykorzystaj okazję do stworzenia wyjątkowej kampanii marketingowej. Szczególnie jeżeli jesteś producentem poduszek, pościeli, łóżek czy projektantem wnętrz.

09.04 Be Kind To Lawyers Day

Bądź Miły Dla Dwojego Prawnika. Święto stosunkowo młode, zainicjowane w 2017. Fantastyczna sprawa dla kancelarii prawniczych i prawników wolnego zawodu. Nie, nie łudźcie się, że akurat tego dnia wszyscy Wasi klienci będą dla Was super mili, dobrzy i uprzejmi. Większość pewnie nie wie o istnieniu tego święta. Ale dla Was to okazja, by zwiększyć społeczną świadomość swojego zawodu, a także pokazać, że jesteście firmą z duszą, z odrobiną dystansu do siebie. Po prostu prawnikiem idącym z duchem czasu!

11.04 Barbershop Quartet Day

Święto Golibrodów i Muzyków, celebrujące tzw. barbershop music. Unikalny styl, charakteryzujący się harmonijnym śpiewem bez akompaniamentu muzyki powstał w XIX wieku w amerykańskich zakładach fryzjerskich. Wpływ na to miał fakt, iż w tych czasach salony fryzjerskie były dla mężczyzna czymś w rodzaju klubu, miejscem zgromadzeń i spotkań towarzyskich. Wyobrażacie sobie taki wokalny show z brzytwą w ręku? Nikt nie przejdzie obok Waszej witryny obojętnie!

15.04 World Art Day (Światowy Dzień Sztuki)

Światowy Dzień Sztuki – okazja by oderwać się od szarej codzienności i poddać się pięknu i kulturze. Świętują i brutalnie mówiąc – marketingowo wykorzystują ten dzień muzea, galerie, kina, teatry, opery, lokalni artyści i wielu, wielu innych z szeroo rozumianego świata sztuk pięknych czy rękodzieła. Podziel się swoim entuzjazmem w promowaniu kreatywności i zachęć do tego samego innych.

18.04 Get To Know Your Customers Day

Bez wątpienia „Poznaj swoich klientów” to święto prawdziwie biznesowe, które ma zachęcać wszystkie firmy, bez względu na wielkość czy branżę do lepszego poznania swoich klientów.

23.04 Take A Chance Day

W wolnym tłumaczeniu „Daj Sobie Szansę”. Święto to ma zachęcać ludzi, by wyrwali się ze swoich stref komfortu. By podjęli niezbędne ryzyko dla osiągnięcia wymarzonego, ważnego celu. Także firmy powinny tego dnia wyjść ze swojej biznesowej strefu komfortu. Szczególnie, jeżeli działają w sferze innowacji.

30.04 International Jazz Day (Międzynarodowy Dzień Jazzu)

Święto proklamowane w listopadzie 2011 roku przez UNESCO. Data obchodów powiązana jest z obchodzonym w kwietniu w Stanach Zjednoczonych miesiącem jazzu. W deklaracji z okazji pierwszych obchodów Dnia Irina Bokowa – dyrektor generalna UNESCO, napisała: „Ustanowienie Dnia Jazzu ma na celu podniesienie świadomości społeczności międzynarodowych na temat sztuki jazzu, jego korzeni, stylów i oddziaływań oraz podkreślenie znaczenia tego gatunku muzyki jako ważnego środka komunikacji społecznej.” (za Wikipedia).
Znakomita okazja do promocji muzyków, artystów, sklepów płytowych, klubów jazzowych, producentów, etc. Szczególnie mocno podkreślaj wyjątkową rolę tego gatunku muzyki w jednoczeniu ludzi na całym świecie, w ciężkich nieraz czasach (kto pamięta, niech przypomni sobie chociażby zakazany jazz czasów PRL-u).

Podziel się!